سبد خرید 0

برق انداختن پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر

محصولات مرتبط

پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 675 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 675 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5029 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5029 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5027 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5027 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 690 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 690 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 655 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 655 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد Y200 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد Y200 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5037 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5037 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 260 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 260 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 280 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 280 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y535 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y535 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y515 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y515 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y505 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y505 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y285 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y285 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y295 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y295 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y252 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y252 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y220 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y220 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y250 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y250 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y255 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y255 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y270 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y270 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5021 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5021 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5035 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5035 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5025 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5025 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5043 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5043 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5031 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5031 465,000 تومان
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 2 بهمن 1402 در ساعت 9 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

برق انداختن پارکت لمینت یکی از نگرانی های اصلی افراد بخصوص خانم های خانه دار است. اما پیش از پرداختن به این موضوع باید گفت که پارکت لمینت به جزء جدا نشدنی در ساخت و سازهای امروزی تبدیل شده است. زیبایی، داشتن طرح و رنگ های متنوع، هزینه پایین و نصب سریع و آسان از جمله موارد استفاده روزافزون از این کفپوش می باشند.

علاوه بر آن افراد هر کدام روش های جداگانه و متفاوتی برای تمیز کردن این کفپوش به کار می گیرند. عده ای از روش های خانگی و برخی نیز از مواد و شوینده های شیمیایی استفاده می کنند.
در ادامه این مقاله به بررسی موارد متعددی جهت برق انداختن پارکت لمینت خواهیم پرداخت.

پارکت لمینت

پارکت لمینت چیست؟

برای تمیز کردن و برق انداختن پارکت لمینت لازم است ابتدا آن را شناخت و تعریف مناسبی از آن را ارائه داد. پارکت لمینت برخلاف باور عموم از چوب طبیعی ساخته نمی شود. اما می توان آن را محصولی تولید شده از چند لایه متنوع با مغزی چوب دانست. این محصول به وسیله دستگاه های پیشرفته و تحت تاثیر دما و فشار بالا تولید می شود.

لایه بالایی این کفپوش اغلب با لایه ای براق پوشانده می شود که سبب عایق شدن محصول نسبت به آب می شود. برق انداختن پارکت لمینت کار بسیار راحت و آسانی خواهد بود. به شرطی که محصول تولید شده از مرغوبیت کافی برخوردار باشد.

تمیز کردن پارکت لمینت

آسان ترین راه برای برق انداختن پارکت لمینت تمیز کردن مرتب و مداوم آن می باشد. زیرا تمیز کردن به موقع این کفپوش باعث حفظ جلا و درخشندگی اولیه ی آن می شود. در نتیجه با استفاده از یک دستمال می توان آن را برق انداخت. پاک کردن روزانه و حتی هفتگی پارکت به وسیله جاروبرقی سبب می شود تا هیچ گونه گرد و غباری بر روی سطح آن باقی نماند.

همچنین این کار باعث می شود تا گرد و غباری که در لابه لای درزها وجود دارد به خوبی پاک شود. لازم به ذکر است که جهت جمع کردن آشغال بر روی پارکت لمینت استفاده از جارو دستی توصیه نمی شود. زیرا این کار سبب افتادن خط و خش به روی آن می شود.

تمیز کردن پارکت ها

محصولات مرتبط : برای مشاهده انواع پارکت های طرح چوب وارد شوید 

آیا جنس پارکت لمینت در برق انداختن آن تاثیر دارد؟

یقینا مهم ترین مسئله در برق انداختن پارکت لمینت جنس و متریال مورد استفاده در آن می باشد. هر چه مرغوبیت کفپوش بالاتر باشد دست مصرف کننده برای استفاده از مواد براق کننده نیز باز است. برخی از پارکت به دلیل جنس ضعیفی که دارند در مدت زمان کوتاهی کدر می شوند.همین نکته باعث شده تا برخی به دنبال پارکت پلاستیکی باشند  

به عبارتی جلای اولیه خود را از دست می دهند. این امر سبب می شود تا هر گونه تلاشی برای براق کردن آن ها بی نتیجه بماند.

نکات کاربردی در تمیز کردن پارکت

امروزه با توجه به این که بیشتر افراد تمایل دارند کف منزل یا محل کار خود را با پارکت بپوشانند تمیز کردن پارکت به یک دغدغه برای آن ها تبدیل شده است؛ پارکت ها از پر استفاده ترین متریال ها در طراحی دکوراسیون داخلی هستند که در صورت استفاده، نمای یک مکان را به شدت زیبا می کنند و از ویژگی ها و قابلیت های فراوانی برخوردار هستند.

برای تمیز کردن پارکت ها روش های مختلفی وجود دارد که یکی از ساده ترین آن ها استفاده از جارو برقی است؛ برای تمیز کردن پارکت ها در وهله اول باید روی آن ها را جارو برقی بکشید تا تمام آشغال های آن از بین بروند و گرد و غبارهای انباشته شده بر روی آن ها ناپدید شوند.

استفاده از مایع های تمیز کننده یکی دیگر از روش های تمیز کردن پارکت به شمار می آید؛ این شوینده ها مخصوص تمیز کردن پارکت هستند و در تمام فروشگاه ها قابل عرضه می باشند و شما می توانید از آن ها برای نظافت و تمیزکاری پارکت هایتان استفاده کنید.

و اما در رابطه با تمیز کردن پارکت باید به نکات زیادی توجه داشته باشید که برخی از آن ها را در ادامه برایتان شرح می دهیم.

  • زمانی که می بینید لکی روی پارکت افتاد در سریع ترین زمان ممکن آن را پاک کنید تا به لکه های پایدار و بزرگ تبدیل نشود.
  • دستورالعمل هایی برای تمیز کردن پارکت چوبی و لمینتی وجود دارد که شما باید قبل از تمیز کردن کفپوش ها به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.
  • زمانی که می خواهید پارکت های خود را تمیز کنید حتما از دستمال و کهنه های نرم برای این کار استفاده کنید تا خراشی بر روی پارکت هایتان به وجود نیاید.
  • برای تمیز کردن پارکت به هیچ عنوان از آب زیاد استفاده نکنید؛ چرا که اب فراوان موجب نفوذ در لایه های زیزین می شود و پارکت را به مرور زمان دچار خرابی و آسیب می کند.
  • اگر می بینید که لکه های سختی بر روی پارکت هایتان وجود دارد، می توانید آن ها را با استفاده از یک کیسه پلاستیکی یخ در کوتاه مدت از بین ببرید.

در صورتی که از حیوانات خانگی استفاده می کنید ناخن های آن ها را کوتاه کنید؛ زیرا در زمان راه رفتن آن ها بر روی پارکت ها، این کفپوش ها دچار خراشیدگی می شوند و ظاهر نامطلوبی پیدا می کنند.

روش های خانگی برق انداختن پارکت لمینت

امروزه روش های خانگی بسیاری وجود دارند که می توانند به برق انداختن پارکت لمینت کمک کنند. یکی از مهم ترین این راه ها استفاده از محلول آب و سرکه سفید است. برای استفاده از این روش می توانید سرکه و آب را به میزان مناسب در یک آبپاش بریزید. سپس بعد از گردگیری اولیه، کفپوش را با این مواد برق بیندازید.

روش خانگی دیگری که برای برق انداختن پارکت لمینت توصیه می شود استفاده از مقداری آب و چند قطره روغن زیتون می باشد. کفپوش هایی که جلا و درخشندگی اولیه ی خود را از دست داده اند را می توان با این محلول دوباره زیبا و براق کرد. برای این کار کافیست چند قطره روغن زیتون را همراه با آب درون آب پاش ریخته و آن را بر روی کفپوش اسپری کرد. بعد از اسپری کردن می توان کفپوش ها را به وسیله یک دستمال نانو پاک کرد این کار سبب بازگشت درخشندگی اولیه به کفپوش می شود.

تمیز کردن پارکت

بیشتر بخوانید : برای مشاهده بهترین رنگ پارکت از نظر طراحان وارید شوید 

استفاده از چای کیسه ای برای برق انداختن پارکت لمینت

از دیگر روش های خانگی که برای برق انداختن پارکت لمینت مورد استفاده قرار می گیرد چای کیسه ای است. برای این کار باید ابتدا کیسه های چای را درون یک کاسه قرار داد و روی آن ها را با آب پوشاند تا کاملا خیس شوند. بعد از خیس خوردن کیسه ها باید آن ها را از آب خارج کرده و روی کفپوش ها کشید.

بعد از آغشته کردن سطح پارکت لمینت به چای کیسه ای می توان آن را با یک دستمال نرم پاک کرد. لازم به ذکر است که چای کیسه ای دارای اسید تانیک می باشد. این نوع اسید جزء اسید های ضعیف می باشد که می تواند بدونه وارد کردن آسیب به پارکت لمینت سبب براق شدن آن شود.

استفاده از بخار شور

بخار شور به سبب پاک کردن سطح کفپوش با بخار و دستمال نرم تا حد زیادی به برق اندازی پارکت لمینت کمک می کند. نکته مهم در رابطه با استفاده از بخارشوی این است که به سبب تولید گرمای زیاد و انتقال آن به کفپوش این روش، روش مناسبی نیست. زیرا اغلب کفپوش ها به کمک چسب به کف چسبانده شده اند و حرارت بالا سبب از بین رفتن چسب و کنده شدن ان ها می شود. با این حال اگر پارکت به روشی غیر از چسب به کف متصل شده باشد استفاده از بخارشوی ایده جالبی برای براق کردن کفپوش می باشد.

برق پارکت لمینت

بیشتر بخوانید : یکی از پارکت های باکیفیت پارکت آرتا میباشد در این قسمت با ویژگی آن آشنا شوید 

برق انداختن پارکت لمینت با استفاده از شوینده های مختلف

علاوه بر روش های خانگی که در بالا شرح داده شدند برخی از افراد تمایل زیادی به برق انداختن پارکت ها با مواد شیمیایی دارند. از جمله مهم ترین روش ها و مواد شیمیایی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:


استفاده از مایع ظرفشویی

شما میتوانید مقداری مایع ظرفشویی را در یکی دو لیتر آب گرم ریخته و به وسیله آن کفپوش را برق انداخت. هرچند این روش روشی متداول و موثر در جهت برق انداختن پارکت لمینت است اما در دراز مدت سبب از بین رفتن زیبایی کفپوش خواهد شد.

استفاده از مایع براق کننده پارکت لمینت

امروزه اسپری ها و شوینده های مخصوص برق انداختن پارکت لمینت وجود دارند که در برندهای متنوعی ارائه می شوند. در زمان انتخاب هر کدام از این مواد باید برندی را خریداری کرد که سبب ماندگاری کفپوش شود.

استفاده از واکس و موم برای برق انداختن پارکت لمینت

بسیاری از افراد روش های خانگی را قبول ندارند و معتقدند که این روش ها موقتی می باشند به همین دلیل سایر روش های دیگر را به کار می گیرند. استفاده از واکس و موم یکی از رایج ترین راه ها می باشد که متاسفانه اثر سوء ی بر زیبایی و دوام کفپوش می گذارند.

این مواد شاید قادر باشند جلا و براقی گذشته را به پارکت برگردانند اما در دراز مدت سبب وارد آوردن صدماتی به آن می شوند. رنگ و رو رفتگی و کدری از جمله آسیب هایی هستند که این مواد به کفپوش ها وارد می کنند.بنابراین بهتر است راهکار های نگهداری اصولی پارکت را بدانید

همچنین استفاده از موم و واکس برای برق انداختن پارکت مارکت سبب چسبناک شدن سطح آن می شود. این امر باعث می شود تا گرد و غبار بیشتری روی کفپوش را بگیرد در نتیجه تمیز کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

برق انداختن پارکت

سخن پایانی؛

برق انداختن پارکت لمینت یکی از موارد مهمی است که در کنار مرغوبیت و طول عمر محصول بسیار مورد توجه قرار دارد. در همین رابطه باید این نکته را مد نظر قرار داد که در وهله اول باید در جهت حفظ زیبایی و درخشندگی پارکت لمینت تلاش کرد و در صورت از دست رفتن براقی نباید دوام و کیفیت محصول را به خطر انداخت.

در واقع بسیاری از مواد و روش های برق انداختن این نوع کفپوش ها مناسب نبوده و موجب وارد اوردن آسیب به آن ها می شوند. بنابراین لازم است در انتخاب روش و مواد مصرفی جهت انجام این کار نهایت دقت و توجه را به کار بست

ارسال نظر

مهیار :
0 0
سلام خسته نباشید.. برای تمیز کردن این پارکت میشه از مواد شوینده ای که تو آشپزخونه استفاده می کنیم استفاده کنیم؟
مدیریت :
0 0
درود بر شما نیازی به استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن پارکت نیست و میتوانید از تی مرطوب استفاده نمایید.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()