سبد خرید 0

اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل

10 / 10
از 1 کاربر

محصولات مرتبط

« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 17 بهمن 1402 در ساعت 19 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هرزمان به فکر تغییر بخشی از دکوراسیون منزل خود می افتیم انتخاب رنگ بخش مهمی این تغییر و تحول به شمار می رود این تغییر تحول میتواند شامل تعمیر و تعویض پارکت ،انتخاب کاغذ دیواری و یا انتخاب بهترین قرنیز برای  داخل واحد باشد که در همه آنها انتخاب رنگی که مناسب با سلیقه و روحیه ما باشد بسیار مهم است . ما در این مطلب قصد داریم این نگرانی را برای شما رفع کنیم تا با یادگیری فرمول خاص آن در کمتر از چند ثانیه بهترین رنگ را انتخاب کنید .

قرنیز

 

قرنیز چیست ؟

برای انتخاب بهترین رنگ قرنیز بهتر است ابتدا باید بدایند قرنیز چیست ؟

قرنیز نواری است که جنس آن میتواند چوبی ، پی وی سی ، سرامیکی و یا سنگی باشد و در محل اتصال دیوار به کفپوش نصب می گردد و وظیفه آن پوشاندن بخش کوچکی حدود 5 الی 10 سانت از پایین دیواراست .

انواع قرنیز

نکات مهم انتخاب رنگ قرنیز

در مطالب قبلی ، نکات مهم انتخاب رنگ پارکت و انتخاب رنگ کاغذ دیواری برای شما فراهم کردیم و در این قسمت قصد داریم نکات مهم انتخاب قرنیز را اشاره کنیم که این نکات عبارتند از :

  • توجه به ابعاد فضا و رنگ سایر اجزای موجود در فضای داخلی ساختمان

هنمانطور که میدانید رنگ اجزای بکارفته در منزل میتواند در بزرگ یا کوچک به نظر رسیدن ابعاد منزل تاثیر گذار باشد به همین دلیل برای خانه کوچک باید از رنگ هایی که باعث بزرگ جلوه دادن فضا میشود استفاده کرد . هرچه رنگ دیوار روشن تر باشد محیط و فضا بزرگتر به نمایش در می آید.

  • میزان تردد در محیط 

اگر محیط پر رفت و آمدی دارید و پیش بینی میکنید که  که قرنیز ها سریع تر از حد معمول کثیف شوند سعی کنید از قرنیز تیره استفاده کنید.

  • میزان رطوبت فضا

اگر تصمیم دارید تا برای سرویس حمام و دستشویی خود از قرنیز استفاده کنید باید بدانید که قرنیزهای چوبی گزینه مناسبی برای شما نیستند. بهتر است از قرنیز های سرامیکی و سنگی با رنگ متناسب با کاشی کف انتخاب کنید .

  • قابل شستشو بودن

قرنیز در پایین دیوار قرار دارد به همین دلیل در معرض آلودگی بیشتری قرار دارد از این رو بهتر است در ساخت آن از متریال و رنگ های قابل شستشو استفاده شود.

 قرنیز سرامیکی

نمایان کردن قرنیز

قرنیزها از آن دسته پوشش دهنده هایی هستند که برای پوشش بخشی از دیوارها به صورت طولی مورد استفاده قرار می گیرند و در طرح و رنگ های مختلف قابل تولید هستند؛ بیشتر افراد تمایل دارند که با نمایان کردن قرنیز به شکل های مختلف تغییری در سبک دکوراسیون منزل خود به وجود آورند؛ شما هم اگر از این دسته افراد هستید و می خواهید که قرنیز منزل یا محل کار خود را نمایان کنید، لازم است که این پوشش دهنده ها را با رنگ درب و پنجره، کفپوش، کابینت، پرده و ... ست کنید تا قرنیزهایتان به خوبی به چشم افراد بیایند.

در انتخاب رنگ قرنیز باید به اصول زیادی توجه داشته باشید که یکی از ان ها رنگ قرنیز است، اگر تمایل دارید که رنگ قرنیزی که استفاده می کنید با دکوراسیون تان همخوانی داشته باشد، هر رنگی که در دکوراسیون خانه خود استفاده کرده اید رنگ قرنیزهایتان را هم همان رنگ انتخاب کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که اگر محیط منزل تان کوچک است، بهتر بوده که از رنگ روشن برای قرنیزها استفاده کنید تا فضای تان بزرگتر در معرض دید افراد قرار بگیرد؛ اما اگر در منزل خود با محدودیت فضا روبرو نیستید، انتخاب رنگ های تیره برای قرنیز ایده آل ترین گزینه برایتان محسوب می شود؛ شایان به ذکر بوده که اگر قصد استفاده از قرنیزهای رنگ روشن را دارید، در زمان خرید این محصولات دقت کنید قرنیزی که خریداری می کنید قابلیت شستشو را داشته باشد؛ چرا که این رنگ قرنیزها در صورت کثیف شدن ظاهر و جلوه بدی پیدا می کنند.

قرنیزها با جنس های مختلف به تولید می رسند که شما می توانید برحسب نیاز، بودجه و سلیقه خود به انتخاب هر یک از آن ها بپردازید و زیبایی دکور منزل تان را چندین برابر نمایید.

رنگ قرنیز را چگونه انتخاب کنیم ؟

با بررسی نکات بالا میتوانیم بخشی از رنگ ها را در ذهنمان حذف کنیم و روی بخشی دیگر تمرکز کنیم به طور مثال اگر در فضایی که قصد استفاده از قرنیز را داریم تردد زیاد است مطمئن هستیم که رنگ انتخابی ما باید تیره باشد و اگر منزل ما کوچک است باید از رنگ روشن استفاده کنیم .

حال در اینجا قصد داریم به ذکر نکاتی در مورد انتخاب دقیق رنگ بپردازیم :

  • قرنیز رنگ روشن

رنگ های روشن قرنیز شامل سفید و کرم و طوسی روشن میباشد .

اگر شما به سبک مینیمالیستی علاقه خاصی دارید و یا رنگ های متضاد برای رنگ آمیزی دیوار و پنجره ها و درب استفاده کرده اید بهتر است قرنیزهای سفید رنگ را انتخاب نمایید ویا اگر دیوارهای اتاق رنگ های سرد نظیر آبی و خاکستری و سبز دارند بهتر از است از رنگ سفید استفاده شود

قرنیز روشن

 

  • قرنیز تیره

رنگ های تیره قرنیز بیشتر شامل قهوه ای سوخته میباشد این رنگ برای محیط های بزرگ مانند پذیرایی کاربرد بیشتری دارد به شرطی که انتخاب رنگ مناسب با پارکت لمینت کف و یا سایر دکوراسیون منزل مانند مبلمان و یا کابینت ها باشد .

 

قرنیز قهوه ای

  • هماهنگ یا متضاد

برخی از طراحان دکوراسیون بر این باورند که رنگ قرنیز با رنگ کفپوش باید همخوانی داشته باشد ولی یک درجه تیره تر باشد تا نمای بهتری داشته باشد اما برخی دیگر ترجیح می دهند تضادی بین رنگ قرنیز با کفپوش و دیوار باشد تا بشتر به چشم بیاید . یعنی درصورت تیره بودن دیوارها قرنیز کرم رنگ یا روشن انتخاب می شود و در مورد دیوارهای روشن انواع رنگ قرنیز تیره.

  • کاملاً همرنگ

علاوه بر اینکه میتوانیم رنگ قرنیز با پارکت یا سایر اجزای خانه متناسب یا متضاد انتخاب کنیم یک راه دیگر وجود دارد که آن را کاملا همرنگ با سایر اجزا انتخاب کنیم . این ویژگی باعث میشود به فضا وسعت بخشیده شود .

محبوب ترین رنگ های قرنیز

 طبق آخرین بررسی انجام شده برای افرادی که قرنیز خریداری کرده اند مشاهده شده محبوب ترین رنگ برای پارکت رنگ های زیر است که میتواند آنها را برای نزل خود در نظر بگیرید .

  • قهوه ای :

رنگ های قهوه ای در طیف های مختلف از روشن تا تیره ( سوخته ) از محبوبیت بالایی بهره مند هستند و هم در سبک های مختلف نظیر کلاسیک و هم مدرن و…استفاده می شوند.

قهوه ای

  • طوسی روشن :

بیشتر افرادی که از این رنگ استفاده کردند سبک دکوراسیون آنها مدرن بوده .  طوسی روشن یک رنگ ملایم به شمار می رود و به همین دلیل در طرح های ساده بهتر خودش را نشان می دهد.

  • سفید :

میتوان گفت محبوب ترین رنگ قرنیز این رنگ میباشد از این رنگ و زیر مجموعه های آن یعنی سفید صدفی و…می تواند در انواع سبک ها استفاده کرد .

  • مشکی :

برای ایجاد تضاد در دکوراسیون بهترین رنگ مشکی میباشد که به خاطر ایجاد یک تعادل در محیط دارای رنگ های روشن مشکی محبوبیت زیادی دارد.

آیا استفاده از رنگ یکسان برای قرنیز و سقف بهتر است؟

اگر شما از یک رنگ برای قرنیز و سقف تان استفاده کنید، می توانید محیطی کلاسیک و دلباز را برای دکوراسیون تان به وجود آورید و در صورتی که رنگ سقف و قرنیز یکسان باشد دیوارها و سقف بلندتر و مرتفع تر نشان داده می شوند و محیط خانه تان بزرگتر در چشم افراد به نظر می رسد؛ حال اگر شما از رنگ های متضاد برای قرنیز و سقف خود استفاده کنید، با آن که جلوه ای زیبا با این کار به محیط خود می بخشید؛ اما انجام این کار و استفاده از این رنگ ها باعث می شود که فضایتان کوچکتر و محدودتر به نظر برسد.

آیا همرنگ بودن قرنیز، دیوارها و پارکت ها اشتباه است؟

آیا همرنگ بودن قرنیز، دیوارها و پارکت ها اشتباه است؟ این سوالی است که بیشتر افراد به دنبال پاسخی برای آن هستند و جوابی که ما برای این پرسش در نظر گرفته ایم این بوده که زمانی که شما بخواهید پارکت، قرنیز و دیوارهایتان را یک رنگ انتخاب کنید پس از گذشت مدتی از نمای منزل تان خسته و دل زده می شوید و به دنبال تغییرات می باشید؛ در صورتی که قرنیز، دیوار و پارکت های خود را رنگ روشن انتخاب کنید نور منزل تان بیش از حد می شود و چشمتان را بعد از مدتی خسته می کند و این در حالیست که اگر رنگ های تیره را برای این عناصر به کار ببرید، فضایی تاریک و تیره را برای منزل خود به وجود می آورید که چیزی جز کسالت و خستگی برایتان در پی نخواهد داشت، پس سعی کنید که رنگ دیوار، پارکت و قرنیز را هماهنگ با یکدیگر انتخاب نکنید و برای هر کدام از این عناصر یک رنگ منحصر به فرد را انتخاب نمایید.

4 نمونه از بهترین رنگ قرنیز پذیرایی و دیوار

قرنیزها در متنوع ترین طرح و رنگ ها به تولید می رسند که در ادامه ما 4 نمونه از بهترین رنگ قرنیز پذیرایی و دیوار را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. رنگ قهوه ای: رنگ های قهوه ای که در تناژهای مختلفی هم وجود دارند از بهترین و محبوب ترین رنگ ها برای قرنیز هستند که شما می توانید هر یک از آن ها را برای رنگ قرنیز پذیرایی و دیوار خود انتخاب نمایید؛ این رنگ ها قابلیت ست شدن با هر سبکی را دارند و فرقی نمی کند که سبک دکور شما مدرن باشد یا کلاسیک به هر حال انتخاب این رنگ برایتان می تواند بهترین گزینه باشد.
  2. رنگ سفید: پس از رنگ قهوه ای محبوب ترین رنگ، رنگ سفید است که در درجه های مختلفی وجود دارد و قرنیزهایی که از این رنگ هستند هم برای دکوراسیون های مدرن و هم برای دکوراسیون های کلاسیک بهترین انتخاب محسوب می شوند.
  3. رنگ طوسی: بیشتر افرادی که سبک دکوراسیون منزل شان مدرن است و به دنبال خاص ترین رنگ قرنیز هستند، انتخاب قرنیزهایی که به رنگ طوسی می باشند برایشان بهترین گزینه به شمار می آید.
  4. رنگ مشکی: قرنیزهایی که به رنگ مشکی هستند طرفداران خاص خود را دارند و این رنگ از قرنیز ها انتخاب افرادی هستند که تمایل دارند رنگ دیوارها، پارکت و رنگ هایی که در دکور منزل شان به کار رفته است با رنگ قرنیزها در تضاد باشد.

رنگ قرنیز برای دیوار طوسی

اگر دیوارهای خانه تان به رنگ طوسی است و شما به دنبال بهترین رنگ قرنیز برای دیوار طوسی خود هستید، پیشنهاد ما به شما این بوده که قرنیزهایی که رنگ سفید دارند را انتخاب کنید؛ همچنین از رنگ های کرم روشن و خود طوسی نیز می توانید برای رنگ قرنیزها استفاده کنید و اگر هم می خواهید که رنگ دیوار طوسی تان با رنگ قرنیزی که قصد استفاده دارید در تضاد باشد، انتخاب رنگ های قهوه ای ایده آل هستند.

 نتیجه گیری

 همانطور که اشاره شد مهم ترین عامل در انتخاب قرنیز ها رنگ آن میباشد . در این مقاله نکات مهم انتخاب رنگ قرنیز را اشاره کردیم و همچنین به شما محبوب ترین رنک قرنیز در سال های گذشته را به شما معرفی کردیم . شما با خواندن این مطلب میتوانید با توجه به نوع کاربری فضا بهترین قرنیز را انتخاب کنید و رنگ آن را درنظر بگیرید .

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()