ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش

ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش | دکوراسیون داخلی رونیا

هر بنایی به مرور زمان افت می کند و دیوارها، به عنوان یکی از آسیب پذیر ترین بخش های یک سازه، بیشترین افت را تجربه می کنند. دیوارها ممکن است به دلایل مختلفی (مانند گرما، سرما، نشت آب در ساختمان به ویژه در ساختمان های قدیمی) ترک بخورند و یا آسیب های کنترل شده تری مثل جای میخ ها ظاهر دیوارها را تحت الشعاع قرار دهند.

یکی دیگر از معمول ترین اتفاقات در خانه رطوبت دیوار های پشت سرویس بهداشتی است که معمولا با ترمیم، زیرسازی و نقاشی ظاهرا برطرف میگردد ولی متاسفانه این بلا به این سادگی دست از سر ما بر نمیدارد و چند روزی نشده مجدد نمایان می‌شود. زیباترین خانه ها، گرانقیمت ترین مبلمان و مدرن ترین طرح های داخلی در کنار دیوارهایی با مشکلات فوق، جلوه خود را از دست می دهند. پوشاندن دیوارهای خراب، یک دغدغه رایج و خوشبختانه قابل حل می باشد. طراحان داخلی رنگ، کاغذ دیواری، کنیتکس و دیوار پوش ها را توصیه می کنند. ما در این مقاله نشان می دهیم چرا و چگونه دیوارپوش ها می توانند بهترین راه حل برای پوشاندن دیوارهای خراب باشند.

ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش

برای پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش باید از چند روش استفاده کنید، که در ادامه به این مورد میپردازیم.

پوشاندن دیوارهای خراب: بررسی راه حل های مختلف

برای پوشاندن دیوارهای خراب، طراحان داخلی روش های مختلفی را پیشنهاد می کنند. انتخاب این روش ها به شرایط دیوارها، بودجه و البته نظر و سلیقه شما بستگی دارد. رایج ترین راه ها برای پوشاندن دیوارهای خراب عبارتند از:

استفاده از رنگ: رنگ اولین، ساده ترین و ارزان ترین راه برای پوشاندن دیوارهای خراب است. برای آنکه ترک، خوردگی و سایر مشکلات دیوار را با کمک رنگ بپوشانید، باید ابتدا با کمک گچ سطح دیوار را یکدست سازید تا پوشش رنگ روی آنها بنشیند.

پوشاندن خرابی های دیوار با استفاده از رنگ یک راه حل کوتاه مدت است؛ چرا که رنگ نمی تواند ترک های بسیار عمیق دیوار را خیلی خوب پوشش دهد. پس رنگ مناسب دیوار های گچی، دیوارهای رنگ شده و سقف خانه است و هر کدام از اینها که دچار رطوبت دائمی یا خرابی زیاد باشند گزینه‌ی مناسب نقاشی نیستند.
استفاده از کنیتکس: کنیتکس می تواند ایده جالبی برای پوشاندن دیوارهای خراب باشد. این پوشش بافت ضخیم تری نسبت به رنگ دارد و انتخاب مناسبی برای پوشاندن ترک های جزئی محسوب می شود. بافت متفاوتی که کنیتکس بر روی دیوار ایجاد می کند، از نظر بصری نیز جذاب ولی قدیمی است.

با این حال توجه داشته باشید که این نوع پوشش برای بخش هایی از خانه که در مجاورت حرارت یا آب هستند و یا در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دارند ایده مناسبی نیست. کنیتکس هایی که بر پایه بنزین هستند به شدت قابل اشتعال می باشند.بنابراین استفاده از آنها در محیط های سربسته، به خصوص آشپزخانه توصیه نمی شود. استفاده از کنیتکس هم مانند رنگ نیاز به بستری هموار و صاف دارد و توان مقابله با رطوبت دیوار را ندارد.
رنگ و عدم پوشش کامل ترک های دیوار

کاغذ دیواری: به طور کلی کاغذ دیواری ها می توانند پوشش خوبی برای دیوارهای خراب باشند. با این حال توجه داشته باشید که سطح زیرین کاغذ دیواری ها باید کاملا صاف و صیقلی باشد. بنابراین، پیش از نصب کاغذ دیواری ها، شما باید با استفاده از بتونه سازی، دیوار را ترمیم کنید. بدین ترتیب، کاغذ دیواری ها برای آن دسته از دیوارهایی که به شدت صدمه دیده اند، دچار شکستگی و یا ضرب دیدگی شدید شده اند، ایده آل نمی باشند. همچنین کاغذ دیواری ها در بخش هایی از خانه، مانند آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی، کارایی به مراتب کمتری نسبت به دیوارپوش ها دارند که در بخش بعد، آن را مرور خواهیم کرد.

زیرسازی دیوار گچی برای نصب کاغذ دیواری از مقالاتی است که به نکات مد نظر این بخش اشاره شده است.
دیوار پوش ها: دیوار پوش ها در واقع پنل هایی از متریال های مختلف هستند که با استفاده از چسب های مخصوص یا میخ بر روی دیوار ها نصب می شوند. نحوه اجرای آنها شباهت بسیار زیادی به کاغذ دیواری دارد با این تفاوت که دیوار پوش ها از ضخامت و مقاومت بالاتری برخوردار هستند. برای نصب دیوار پوش، برخلاف کاغذ دیواری ها، اندکی برآمدگی یا فرورفتگی بر روی دیوار، ایرادی ندارد.

به بیان دیگر، برای پوشاندن دیوارهای خراب با کمک دیوار پوش ها، شما به سطوحی ایده آل و کاملا سالم نیاز ندارید. به همین دلیل است که طراحان داخلی دیوارپوش ها را برای پوشاندن دیوارهای خراب پیشنهاد می کنند.

پوشاندن دیوارهای خراب با دیوار پوش ها:

دیوار پوش ها انواع بسیار متفاوتی دارند. دیوار پوش های سنگی، چوبی، PVC، فومی، گچی یا بین کابینتی از جمله مواردی هستند که می توانید در بازار پیدا کنید. قیمت و شیوه اجرای هر یک از این دیوارپوش ها نیز متفاوت است. برخی از دیوار پوش ها در برابر حرارت و رطوبت مقاوم هستند و برخی دیگر، به واسطه مقاومت بالایی که در برابر مواد شوینده دارند، به راحتی قابل ضد عفونی می باشند. شیوه نصب دیوارپوش ها را نوع و جنس شان تعیین می کند. با این حال، دیوار پوش ها را بر اساس شیوه نصبشان می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

دیوار پوش چسبی: در این روش، پنل های دیواری با یک چسب مخصوص به بازار عرضه می شوند. شما پس از تکمیل زیرسازی های دیوار می توانند پنل ها را به شکل مرتب به دیوار بچسبانید. شیوه نصب این دسته از دیوار پوش ها بسیار راحت است و هزینه کمتری دارد. البته معمولا باید با دقت بسیار این فرایند انجام گیرد تا نیاز به جدا کردن و نصب مجدد نباشد که این کار باعث خرابی شدید دیوار و رنگ زیر میشود.

این نوع از دیوار پوش ها برای پوشاندن دیوار سرامیکی یا بتنی ایده آل است. کندن این دیوارپوش ها از نصب آن سخت تر و پر هزینه تر است و معمولا پس از نصب به آسانی قابل کندن نیست و آسیب های زیادی وارد میکند.
دیوار پوش هایی با نصب مستقیم: در این روش پنل ها با استفاده از میخ یا سایر مواد به دیوار وصل می شوند.
در نظر داشته باشید برای دکوراسیون آرایشگاه با کمترین هزینه یکی از بهترین گزینه ها دیوارپوش سه بعدی یا دیوارپوش پشت چسبدار است که میتوان با هزینه ای اندک ولی تغییر اساسی دکور جذابی را ایجاد نمود.

دیوارهای خراب در آشپزخانه و سرویس های بهداشتی:

دیوارهای آشپزخانه همیشه در معرض آسیب و لک شدن با چربی ها و سایر مواد غذایی هستند. از سویی دیگر، تمیز نگه داشتن فضای آشپزخانه و سرویس های بهداشتی، یکی از نکات بهداشتی مهم در خانه محسوب می شود. بدین ترتیب، دیوارها در این دو بخش از خانه همیشه در معرض رطوبت و حرارت قرار دارند.

در صورت تمایل به استفاده از دیوارپوش ها برای فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی، توصیه می کنیم به سراغ محصولات ضد آب و ضد حرارت بروید. دیوار پوش هایی را انتخاب کنید که در برابر مواد شوینده مقاوم هستند و دچار کپک و یا تغییر رنگ نمی شوند. بازسازی سرویس بهداشتی یکی از دغدغه های مردم است که با ترفند های جدید و دیوارپوش های پنلی میتوان بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب را تجربه کرد.

استفاده از دیوار پوش های پی وی سی در سرویس های بهداشتی و حمام

برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه چه دیوارپوشی انتخاب کنیم؟

دیوار پوش های طرح سنگ: دیوار پوش و کاغذ دیواری های طرح سنگ انتخاب ایده الی برای آشپزخانه محسوب می شوند. این دسته از دیوار پوش ها از نظر بصری بسیار جذاب هستند و می توانند به فضای آشپزخانه شما هویت ببخشند.

این دسته از محصولات از نظر طرح، رنگ و بافت بسیار متنوع می باشند و شما بدون شک، مدل ایده آل برای آشپزخانه خود را پیدا می کنید. استفاده از دیوار پوش طرح سنگ برای دیوار کانونی آشپزخانه، کانتر و یا فضای بین کابینتی ایده آل است.

دیوار پوش های پی وی سی: این دسته از دیوار پوش ها با طرح های متنوعی، مانند دیوارپوش pvc طرح سنگ به بازار عرضه می شوند. دیوار پوش های پی وی سی در برابر رطوبت، حرارت و مواد شوینده بسیار مقاوم هستند و به راحتی دچار خراشیدگی و آسیب فیزیکی نمی شوند. شایان ذکر است این دسته از دیوار پوش ها، یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های موجود در بازار هستند.
انتخاب دیوار پوش طرح سنگ برای کانتر آشپزخانه

دیوار پوش ایده ال برای پذیرایی و سایر اتاق های خانه

برای پوشاندن دیوارهای خراب در پذیرایی یا اتاق خواب ها، شما هیچ گونه محدودیتی ندارید. بافت هایی مانند چوب، دیوار پوش طرح آجر و یا دیوارپوش های طرح سنگ برای سایر اتاق های خانه ایده آل هستند. دیوار پوش چوبی، مانند آنچه در طرح زیر می بینید، می تواند حس گرمای دلنشینی را به اتاق منتقل کند. قیمت دیوار پوش چوبی مناسب است و می توانید آنها را در اکثر دیوارهای پذیرایی یا اتاق خواب اجرا کنید. دیوار پوش طرح سنگ نیز بیشتر با سبک های نوردیک یا روستیک سازگاری دارند و می توانند ضمن ایجاد فضایی آرامش بخش، به محیط هویت ببخشند. این نوع از دیوار پوش ها بیشتر برای دیوارهای کانونی ایده آل هستند.

دیوار پوش طرح چوب ایده ال برای پذیرایی و اتاق خواب

برای پذیرایی چه دیوار پوشی انتخاب کنیم؟

یکی از انتخاب های جذاب برای پوشاندن دیوارهای خراب پذیرایی، دیوار پوش های فومی هستند. این دسته از دیوار پوش ها از جنس فوم پلی اتیلن ساخته شده و انعطاف پذیر می باشند. معمولا دیوار پوش های فومی را در دیوارهای دارای انحنا اجرا می کنند. دیوار پوش های فومی قابل شستشو هستند اما برای دیوارهایی که در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دارند، ایده آل نمی باشند.

یکی دیگر از ایده های جذاب و نو برای پوشاندن دیوارهای خراب پذیرایی یا اتاق خواب ها، دیوار پوش سه بعدی است. این دیوارپوش ها از جنس پلیمر، چوب، چرم و یا فوم تولید می شوند و می توانند بافت جذابی به دیوارها ببخشند. برخی از دیوار پوش های سه بعدی، به واسطه ساختار خود، عایق حرارت و صدا می باشند. این نوع از دیوار پوش ها طرح های بسیار متنوعی دارند و برای اتاق خواب، مطالعه و حتی پذیرایی خانه ایده آل اند.

دیوار پوش سه بعدی برای دیوار شاخص اتاق خواباگر به دنبال پوشاندن دیوارهای خراب و خلق فضایی لوکس و جذاب در اتاق پذیرایی یا نشیمن خود هستید، پیشنهاد ما کاغذ دیواری چرم است. این نوع از کاغذ دیواری بافت بسیار خاص و متفاوتی دارد و به عنوان یک المان لاکچری در طراحی داخلی استفاده می شود. چرم عایق ایده آلی برای گرما و صدا است و می تواند فضایی دلنشین و ساکت را برایتان خلق کند. معمولا این دیوارپوش برای دیوار پشت تلویزیون استفاده می شود.

دیوار پوش چرم انتخابی لوکس برای پشت تلویزیون

مروری بر آنچه که گفته شد:

ما در این مقاله راه کارهای مختلفی را برای پوشاندن دیوارهای خراب مرور کردیم. دیوار پوش ها به عنوان یک راه حل ایده آل، مقرون به صرفه و در عین حال شیک برای پوشاندن دیوارهای خراب معرفی شدند. دیوار پوش ها در طرح ها و رنگ های متنوعی به بازار عرضه می شوند و پیشرفت تکنولوژی، حالا بعد و کاربرد های جدیدتری به این المان های طراحی بخشیده است. شما میتوانید با کمک دیوار پوش ها، دیوارهای خانه خود را در برابر لکه، خش، آلودگی، کپک و قارچ و حتی نقاشی های کودکانه فرزندانتان، محافظت کنید.

8 نظر در “ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش

  1. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخر برای دیوار خراب پذیرایی می خواستم

  2. زهرا صادقی گفت:

    سلام وقت بخیر قیمت نصب دیوارپوش های چوبی چقدره؟ آیا به تمام مناطق تهران خدمات ارائه میدین؟

    1. مدیریت گفت:

      با سلام ک وقت بخیر
      قیمت نصب مدل های مختلف با هم متفاوت است و بر اساس سختی کار محاسبه میشود. لطفا مدل مد نظرتون را در واتساپ ارسال کنید تا کارشناسان رونیا مشاوره نصب ارائه کنند. در تمام نقاط ایران خدمات فروش و نصب دیوارپوش چوبی را انجام میدهیم.

  3. مرادپور گفت:

    سلام وقت بخیر برای پذیرایی واتاق خواب دیوارپوش میخواستم که پشت بخاری میشه و یک بخشی از پذیرایی دیوار سمت حمام که ترک برداشته می‌فرمائید چه مدل دیوارپوش مناسبه؟قیپت ها چطور محاسبه میشه؟ممنون

    1. مدیر گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تقریبا تمام دیوارپوش های موجود در فروشگاه مشکل ترک دیوار را برطرف میکند.

  4. عما د گفت:

    سلام.چه دیوارپوشی مناسب پشت بخاری هست؟

    1. مدیر گفت:

      با سلام
      تقریبا تمام دیوارپوش های موحود در فروشگاه رونیا قابلیت استفاده برای پشت بخاری را دارند

  5. ایکس گفت:

    ۱۲۰۰کجاش ارزومه!
    اینا تو اینستا دونه ای صدتومنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

سبد خرید
ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من