سبد خرید 0

دیوارپوش پتینه چیست و چه مزایایی در دکوراسیون دارد؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 7 آذر 1402 در ساعت 20 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دیوارپوش پتینه از جمله دیوارپوش های جذاب و عالی برای دستیابی به دکوراسیون ایده آل می باشد. این دیوارپوش ها از تنوع زیادی برخوردار هستند و به شکل بافت برجسته ای در محیط منزل نمایان می شوند. پتینه از جمله هنرهای جذاب تزیینی است که به شکل زیبایی وارد مبحث چیدمان و دکوراسیون می شود.

پتینه کاری معنای کهنه کردن را تداعی می کند. از هنر کهنه کاری تنها برای ترتیب دکوراسیون منزل یا دیوار استفاده نمی شود. پتینه می تواند برای تمامی سطوح، اشیاء و ... وجود داشته باشد. در واقع هدف مهم از انجام پتینه کاری به وجود آوردن یک سطح متمایز از سایر عناصر می باشد. با پتینه کاری بافت یک عنصر به شکل کهنه نمایان می گردد. برای کهنه کاری عناصر مختلف از ترفندهای جذاب بسیاری کمک گرفته می شود. در ادامه قصد داریم که  در خصوص دیوارپوش پتینه بیشتر صحبت کنیم و شما را کاملاً با آن آشنا کنیم.

معرفی دیوارپوش سلولزی پتینه

دیوارپوش پتینه برای ایجاد بافت متمایز در محیط منزل مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از پتینه قصد داریم تا کاری کنیم دیوار متمایز به نظر برسد. ابتدا برای پوشش دیوارها از گچ استفاده می شد. گچ بری سقف و دیوار توسط معماران حرفه ای انجام می شد. این گچ بری حرفه ای، امکان دیزاین و دکوراسیون جذابی را در فضای منزل به وجود می آورد. بسیاری از افراد گچ بری را به عنوان بخشی از پتینه کاری معرفی می کنند. امروزه دوباره استفاده از پتینه برای دیزاین در حال شدت گرفتن می باشد.

عوامل اجرایی در دیوارپوش پتینه

دیوارپوش پتینه برای پیاده سازی نیاز به بسترسازی با رنگ زمینه دارد. این رنگ زمینه می تواند در رنگ آکریلیک، رنگ پلاستیکی و رنگ روغنی باشد. پتینه کاری بر روی دیوار می تواند به دو شکل فلت یا برجسته انجام شود. هر کدام از این دو دیزاین طرفداران خاصی دارد. برای انتخاب دیوارپوش طرح پتینه برجسته یا مسطح باید به دکوراسیون داخلی محیط توجه کنید. سبک طراحی در نظر گرفته شده برای محیط منزل در انتخاب سبک مدرن یا کلاسیک برای دیوارپوش پتینه اهمیت زیادی دارد. دیوارپوش های پتینه ای می توانند پیرو دو سبک کلاسیک و مدرن باشند. شما می‌توانید بر حسب نوع دکوراسیون خود از دیوارپوش متناسب با دیزاین منزلتان بهره مند شوید.

عوامل اجرایی در دیوارپوش پتینه

معرفی دیوارپوش پتینه کلاسیک

پتینه کاری به روش کلاسیک برای خانه هایی با دیزاین کلاسیک و سنتی بسیار مفید خواهد بود. دیزاین کلاسیک برای آن دسته از افراد مورد توجه قرار می گیرد که تمایل دارند محیط منزلشان قدیمی و نوستالژیک به نظر برسد. خوشبختانه طرفداران دیزاین کلاسیک کم نیستند. پتینه کلاسیک را با نام پتینه ورقه طلا نیز می شناسند. برای ترتیب این دیزاین جذاب و عالی از خمیر مخصوص کمک گرفته می شود. برای تزیین خمیر پتینه کاری نیز رنگ های طلایی به کار برده می شود. همان طور که می دانید رنگ های طلایی ارتباط عمیقی با دیزاین های کلاسیک دارند. ضمن اینکه رنگ طلایی گرما و انرژی زیادی دارد. به همین خاطر بیشتر افراد ترجیح می دهند از این رنگ در فضای منزل استفاده کنند. همچنین برای طرح زنی پتینه کلاسیک از الگوهای دیگر همچون الگوی ترک، آجر و سنگ استفاده می شود.

معرفی دیوارپوش پتینه کلاسیک

 این طرح ها نیز از زیبایی بی نظیری برخوردار هستند و گزینه ای ایده آل برای دیزاین منزل می باشند. در برخی موارد برای دیوارپوش پتینه از طرح های کهنه کاری واقعی استفاده می شود. این طرح ها به قدری جذاب و حرفه ای دیزاین می شوند که به عنوان یک قطعه آنتیک در منزل مورد توجه قرار می گیرند. هدف از انجام کهنه کاری در منزل، به وجود آوردن حس نوستالژیک در محیط منزل است. با طرح های جذاب پتینه می توان چنین احساس خوبی را در محیط منزل برقرار ساخت. برای تبدیل کردن دیوار به یک قطعه ارزشمند و آنتیک باید از روغن شاپان یا شاپون کمک گرفت. این روغن بر روی سطح دیوار استفاده می شود. روغن شاپون برای کهنه کاری آنتیک و جذاب مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت مشاهده جدیدترین دیوارپوش موجود در رونیا کلیک کنید.

معرفی طرح های رایج پتینه کاری

طرح فرشته در دیزاین های جدید پتینه کاری مورد استفاده قرار می گیرد. طرح ابر و باد و آسمان طرفداران زیادی دارد. برای رنگ آمیزی طرح های پتینه می توان از تکنیک های رنگی خاص نظیر رنگ نقره ای، طلایی و ... استفاده کرد. طرح چوب می تواند از دیزاین های کلاسیک برای دیوارپوش باشد. دیوارپوش پتینه برای به وجود آوردن فضای جدید و مناسب در محیط منزل مورد استفاده قرار می گیرد. پتینه با به کارگیری طرح های مختلف و تکنیک های رنگ طراحی می شود. با پتینه کاری می توان شاهکارهای بی نظیری را در منزل به وجود آورد.

معرفی طرح های رایج پتینه کاری

بسیاری از افراد به تنوع رنگی پتینه ها علاقه زیادی دارند. در واقع تکنیک های رنگ آمیزی متنوع پتینه به رنگ های روغنی، سفید، ساده، طوسی، خنثی و بی روح ترجیح داده می شود. واقعیت امر این است که رنگ های به کار رفته در پتینه به شکل شاخص و متمایزی به کار می روند. در واقع این رنگ ها زیبایی بی نظیری دارند. با پتینه کاری می توان موج و ترک های ظریف و جذابی بر روی دیوار ایجاد کرد. پتینه کاری می تواند بر روی دیوارهای گچی مورد استفاده قرار بگیرد. قطعاً پتینه جذابیت بیشتری نسبت به دیوارهای سفید رنگ دارد. رنگ های خنثی یا سفید بستر خوبی را برای خودنمایی سایر اجزا فراهم می کنند، اما متاسفانه زیبایی برای دیوار ندارند. در حالی که دیوار نقش مهمی در محیط منزل ندارند. دیوارها می توانند محیط منزل را بزرگ، کوچک، متفاوت، زیبا و جذاب نمایند.

جهت مشاهده ارزان ترین کاغذ دیواری پتینه موجود در رونیاشاپ کلیک کنید.

آشنایی با نحوه پتینه کاری

تسطیح سازی یکی از ویژگی های مهم در پتینه است که باید توسط نیروی متخصص انجام شود. پتینه می تواند با اسفنج انجام می شود. برای این کار ابتدا باید رنگ زمینه را ایجاد و منتظر خشک شدن رنگ باشید. در ادامه اسفنج را درون رنگ فرو ببرید و بر روی دیوار بزنید یا بکشید. در این روش از اسفنج برای طراحی الگوی مورد نظر استفاده می شود. رنگ مازاد اسفنج باید به کمک یک تکه کاغذ حذف شود.

پتینه کاری می تواند به کمک پارچه انجام شود. برای این کار می توانید پارچه را به شکل مچاله به رنگ آغشته کنید. پارچه رنگی را دیوار بزنید. همچنین می توانید پارچه را به دیوار بکشید. رنگ برداری از جمله روش های پتینه کاری دیوار است. در این فرآیند تکه های رنگ از روی دیوار برداشته می شوند.

 مزایای خرید دیوارپوش پتینه

این دیوارپوش ضد آب می باشد و دیوارها نیز می توانند بعد از مدتی به راحتی تمیزکاری داشته باشند. ضد آب بودن پتینه شرایط تمیزکاری آن را فراهم می نماید. پتینه می تواند انتخاب مقرون به صرفه ای برای پوشش دیوار و حتی سقف باشد. پتینه می تواند تا سال های سال در محیط های مختلف  کارایی داشته باشد و عمر کند. ممکن است بعد از چند ماه یا چند سال با آسیب و صدمه در بخشی از پتینه مواجه شویم.

خوشبختانه می توانیم قسمت آسیب دیده را با مقداری پتینه به خوبی ترمیم و بازسازی نماییم. در واقع در چنین شرایطی نیاز به تعویض کل دیوارپوش پتینه نداریم. در نتیجه در پرداخت هزینه صرفه جویی می کنیم. به همین خاطر کاغذ دیواری پتینه را به عنوان یک انتخاب مقرون به صرفه می شناسند. بسیاری از موادی که برای طراحی و دیزاین مورد استفاده قرار می گیرند، با بوی نامطبوع همراه هستند. خوشبختانه دیوارپوش پتینه با سرعت قابل توجهی طراحی می شود. ضمن اینکه مانند سایر روش های دیزاین با تولید بوی نامطبوع و آزار دهنده همراه نیست.

قیمت دیوارپوش پتینه

اگر چه برای انتخاب دیوارپوش پتینه مزایای بی شماری ذکر شد اما مهمترین دلیل بهره مندی از پتینه، قیمت مناسب آن می باشد. بیشتر افراد از مواد با کیفیت و ارزان قیمت برای دکوراسیون استقبال می کنند. پوشش دیوار با پتینه از هر نظر اقتصادی و مقرون به صرفه خواهد بود. قیمت پایین و کیفیت بالا باعث شده تا پتینه به عنوان دیوارپوش محبوب مطرح شود. ممکن است شما برای اجرای پتینه طرح خاصی را مدنظر داشته باشید.

جالب است بدانید امکان پیاده سازی طرح های کاغذ دیواری یا طرح دلخواه بر روی پتینه وجود دارد. شخصی سازی در پتینه ها امری مهم در دکوراسیون است. چون امکان خصوصی سازی دکوراسیون را فراهم می آورد. پیشنهاد می‌کنیم که برای انجام پتینه کاری از دیوار اتاق پذیرایی شروع کنید. دیوار پذیرایی می تواند پذیرای طرح و رنگ های متنوع باشد. با رنگ های ترکیبی و جذاب پتینه می توانید دیوار تاکیدی زیبایی در فضای اتاق پذیرایی ایجاد کنید.

معرفی طرح های پتینه موجود در رونیا

 شرکت رونیا در زمینه تهیه و تولید دیوارپوش پتینه با طرح دلخواه فعالیت می کند. این شرکت از سابقه بالایی در تولید پوستر دیواری پتینه و کاغذ دیواری پتینه برخوردار است. برای سفارش پتینه می توانید از طرح های دلخواه و محبوب کمک بگیرید. توصیه می‌کنیم که برای آماده سازی و اعمال پتینه بر روی دیوار از افراد حرفه ای کمک بگیرید. بیشتر شرکت های عرضه کننده پتینه دارای نیروی متخصص و حرفه ای برای پتینه کاری نیز می باشند. این نیرو، کار خود را با دقت بالایی انجام می دهد و به شیوه بی نظیری عمل می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید دیوارپوش پتینه می‌توانید با کارشناسان ما در واحد فروش رونیاشاپ ارتباط برقرار کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()