سبد خرید 0

ضد عفونی کردن پارکت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 دی 1402 در ساعت 10 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

ضد عفونی کردن پارکت خانه برای حفظ ظاهر عالی خانه و داشتن محیطی تمیز و ایمن برای شما و عزیزانتان، امری جدی است. پارکت ها یا کفپوش های چوبی زیبا هستند و تمیز کردن منظم آنها جلوه خوبی به خانه شما میدهد. با این حال علاوه بر تمیز کردن، باید ضد عفونی کردن آن را نیز جدی بگیریم. دانستن نحوه ضد عفونی کردن پارکت نیز مهم است. شما با تهیه تمام وسایل نظافتی در ابتدای کار می توانید کار خودتان را خیلی راحت تر کنید.

 

تمیز کردن کفپوش

ضد عفونی کردن پارکت در دوران کرونا

آشغال‌ها و گرد و خاک همیشه در ته کفش‌ها، لباس خاکی شده بچه ها و حیوانات خانگی مهمان ناخوانده خانه های ما می شوند. نه تنها در دوران همه گیری کرونا بلکه در هر زمانی مهم است که به یاد داشته باشید که این زباله ها و گرد و خاک ها ممکن است حاوی میکروب‌ ها، ویروس ها، باکتری ها و... باشند. این ویروس ها می‌توانند در کف خانه ما و کفپوش ها باقی بمانند.

بنابراین نمی توان تنها با تمیز کردن کفپوش و گردگیری از شر آنها خلاص شد. پس نیاز است که نه تنها کفپوش ها بلکه سایر مکان هایی که بچه ها و حیوانات خانگی در آن ها تردد می کنند را ضد عفونی کرد تا خدای نکرده گرفتار کرونا نشویم. ویروس کرونا آن طور که گفته شده حدود 2 تا 4 روز روی کفپوش های چوبی باقی می ماند. توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید و علاوه بر پارکت، درها، دستگیره ها و... را با الکل 70 درصد و مایع سفید کننده، ضد عفونی نمایید.

ضد عفونی کردن پارکت خانه

پارکت های لمینت از چند نوع مواد ترکیبی فشرده ساخته شده اند که یکی از آن‌ها چوب است. روی سطح خارجی این لمینت‌ها، طرح و نگاری از چوب وجود دارد. امروزه پارکت لمینت به دلیل بافت خاص، عایق‌بودن و دوام بالا، به یک کفپوش محبوب و مورد استفاده در خانه ها تبدیل شده است و تفاوت پارکت و لمینت در تمییز کاری وجود ندارد .

برای یادگیری نحوه ضد عفونی کردن پارکت، ادامه مطلب را بخوانید و ببینید که چقدر راحت می توانید تمیز کردن پارکت را بخشی از روال نظافت معمول خود کنید. روی یک پارچه مقداری مایع ضد عفونی کننده ریخته و با آن پارکت خانه را تمیز کنید تا ویروس ها و باکتری های موجود روی پارکت از بین بروند. این  پارچه ها همچنین اتاق شما را با رایحه های نشاط‌آور و ماندگار و بدون بوی تند، شاداب می‌کنند.

ضد عفونی کردن پارکت شرکت

برای ضد عفونی کردن پارکت و تمیز کردن کفپوش چوبی شرکت، به موارد زیر نیاز دارید:

  • ضد عفونی کننده با رایحه مورد علاقه شما
  • تمیزکننده های مرطوب و کف شوی چوب سخت.
  • ابزار تمیز کردن استاندارد
  • پاک کننده ایمن برای استفاده روی پارکت
  • مایع دستشویی
  • سطل
  • پارچه مرطوب
  • دستکش (اگر دستان شما به پاک کننده حساس است)

از پارچه های تمیز کننده مرطوب و ضد عفونی کننده برای ضد عفونی کردن پارکت استفاده کنید. آنها 99.9 درصد میکروب‌ها را از بین می‌برند و فاقد سفید کننده هستند و برای استفاده در کفپوش‌های چوبی بی‌خطر هستند. آنها از قبل با محلول تمیز کننده اشباع شده اند. از این پارچه ها می‌ توانید برای تمیز کردن پارکت و ضد عفونی کردن آن استفاده کرده و شست و شوی کاغذ دیواری و کف خانه را نیز آسان تر انجام دهید. استفاده از پارچه های ضد عفونی کننده ساده است و باعث می‌شود میکروب های پنهان شده در پارکت خانه‌تان سریع و آسان از بین بروند. پارچه‌های پاک‌کننده آغشته شده با ضدعفونی‌کننده درصد زیادی از ویروس‌ها و باکتری ها را از بین می برند. در ضمن انتخاب کاغذ دیواری های ساده برای  فضاهای رسمی و اداری می تواند جلوه جدید و زیبایی به فضای اداری بدهد و مانع خستگی کارکنان شود.

ضد عفونی کردن پارکت خانه

محافظت از کف چوبی در برابر باکتری ها و میکروب ها

اگر کف منزل تان چوبی است و از پارکت های چوبی برای پوشش آن استفاده کرده اید، آیا می دانید که چگونه می توانید از کف چوبی منزل خود در برابر باکتری ها و میکروب ها محافظت کنید؟ به دلیل این که پارکت های چوبی جزو کفپوش های حساس هستند مراقبت از آن ها حائز اهمیت است و شما می توانید به وسیله راهکارهایی که در ادامه به شما ارائه می دهیم از کفپوش های چوبی خود به خوبی در برابر میکروب ها و آلودگی ها محافظت به عمل آورید و دوام و طول عمر آن ها را بالا ببرید.

  • همان طور که می دانید، کف کفش ها انباشته از باکتری ها، آلودگی ها و میکروب های زیادی هستند؛ به همین منظور اولین راهکاری که شما می توانید کف چوبی خود را در برابر میکروب ها و باکتری ها مصون سازید این است که در زمان آمدن به خانه کفش های خود را در بیاورید و با پوشینه های آلوده تان روی این کفپوش ها راه نروید.
  • پارکت ها یا کفپوش های چوبی در صورتی که آسیب ببینند و دچار ترک خوردگی شوند باکتری ها و میکروب ها می توانند راهی برای نفوذ در آن ها پیدا کنند، پس اگر کف چوبی منزل تان مقاومت آنچنانی ندارد روی آن ها را با فرش یا قالیچه بپوشانید.
  • اگر از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه استفاده می کنید و آن ها مدام به داخل و خارج از منزل در رفت و آمد هستند، زمانی که آن ها را به خانه می آورید پنجه هایشان را تمیز کنید؛ چرا که منبع آلودگی ها و باکتری ها هستند و می توانند که پارکت ها را نیز انباشته از میکروب و آلودگی کنند.

ضد عفونی کردن به وسیله بخار

اگر احتمال می دهید که کف چوبی منزل تان آلوده شده است و کفپوش هایتان انباشته از میکروب و باکتری شده اند، تنها راه برای خلاص شدن از شر میکروب ها ضد عفونی کردن کفپوش ها می باشد؛ آیا می دانید که به چه طریقی می توانید کفپوش هایتان را ضد عفونی کنید؟ برای ضد عفونی کردن کفپوش ها شیوه های زیادی وجود دارند؛ اما یکی از موثرترین آن ها ضد عفونی کردن به وسیله بخار می باشد.

توجه داشته باشید که ضد عفونی کردن پارکت به وسیله بخار آب یکی از موثرترین متدها برای از بردن بردن آلودگی ها و میکروب هاست؛ چرا که باکتری ها به دمای بالا حساس هستند و در صورتی که داغی بخار به آن ها بخورد خیلی زود از بین می روند و شایان به ذکر بوده که استفاده از بخار آب در چنین شرایطی به هیچ عنوان به پارکت ها هیچ صدمه و آسیبی وارد نمی کند.

باید بدانید که استفاده از بخار برای از بین بردن میکروب ها کار حساس و دقیقی است؛ چرا که با این کار اگر پارکت ها مرطوب شوند، خیلی زود از بین می روند و شما باید دستگاه بخارشوی تان را طوری تنظیم کنید که بخار خشک تر باشد و پارکت نیز سریع تر به وسیله آن خشک شود؛ همچنین توجه داشته باشید که به غیر از آب هیچ شوینده دیگری را در دستگاه خود نریزید و در صورتی که متوجه شدید پارکت هایتان بیش از حد مرطوب شده اند سریعا با یک دستمال آن ها را خشک کنید تا صدمه ای به آن ها وارد نشود.

در انتها اگر از کفپوش های چوبی تان به درستی مراقبت کنید، تا سالیان سال می توانید از آن ها استفاده کنید و از زیبایی دکوراسیون خود لذت ببرید؛ به یاد داشته باشید که با تمیز کردن مداوم و استفاده از روش های ایمن و درست می توانید که ظاهر کفپوش هایتان را به بهترین شکل حفظ کنید؛ پاک کننده هایی که بر پایه آب هستند را در زمان استفاده به آن ها دقت زیادی کنید؛ زیرا اگر آب وارد کف چوبی شود، کفپوش ها را از بین می برد و جلوه بدی به ظاهر آن ها می بخشد و در این حالت نه تنها میکروب ها از بین نمی روند بلکه به تعدادشان نیز افزوده می شود و مشکلات گسترده تر خواهند شد. 

روش های خانگی ضد عفونی کردن پارکت

قبل از ضد عفونی کردن پارکت و کفپوش های چوبی از جارو، دستمال خشک یا پارچه میکروفیبر برای جمع آوری گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و زباله های ریز مانند خاک و شن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از جاروبرقی برای تمیز کردن پارکت ها قبل از ضدعفونی کردن پارکت ها استفاده کنید. همچنین می توانید از سفید کننده و پاک کننده خانگی کفپوش کلروکس برای ضد عفونی کردن استفاده کنید.

 با این حال سفید کننده هرگز نباید به صورت خالص استفاده شود. همیشه آن را در آب رقیق کنید و دستورالعمل های روی بطری را دنبال کنید.  اکنون، زمان ضد عفونی است! برای ضدعفونی کردن آسان و راحت کفپوش های چوبی، از پارچه‌های تمیزکننده خیس شده با مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید.

در آخر می توانیم بگوییم که پارکت به عنوان کفپوش کاذب در خانه ها و شرکت ها استفاده می شود. پارکت ها سهم عمده ای در زیبایی و دکوراسیون محل های کار و منزل ها را دارند. آن ها جلوه بسیار زیبایی به محل زندگی یا کار ما می بخشند پس باید در انتخاب نوع پارکت برای خانه نهایت دقت را به خرج بدهیم.

ارسال نظر

سیما :
0 0
سلام یه سوال برام پیش اومده. وایتکس باعث تغییر رنگ پارکت میشه؟
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()