سبد خرید 0

انتخاب فرش مناسب با کفپوش خانه

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 23 دی 1402 در ساعت 10 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

باتوجه به اهمیتی که افراد برای دکوراسیون داخلی برای منزل خود قائل هستند انتخاب یک فرش متناسب با نوع کفپوش یکی از پارامتر های تعیین کننده در این بخش میباشد . بنابراین این قصد داریم در این مطلب به تمامی نکات انتخاب فرش مناسب با انواع کفپوش ها اعم از موکت ، لمینت ، سنگی ، چوبی و کاشی و سرامیک بپردازیم .

فرش روی کفپوش

انواع کفپوش ها :

همانطور که گفته شد کفپوش ها به انواع مختلفی تقسیم بندی میشود که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند .

موکت : این کفپوش به صورت فرش است اما به صورت کامل کف را میپوشاند و مهم ترین ویژگی آن جلوگیری از انتقال سرما از کف میباشد .

لمینت : یکی از پرطرفدار ترین کفپوش ها میباشد که انواع جنس ها در بازار موجود است و برای افرادی که بیشتر دکرواسیون مدرن مد نظر دارند مناسب میباشد .

سنگ : این نوع کفپوش به دلیل اینکه قیمت بالایی دارد کم تر مورد توجه میباشد و اصولا پیشنهاد نمیشود

چوب : کفپوش چوب از لاکچری ترین انواع کفپوش میباشد که نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد

سرامیک : سرامیک از پرکاربرد ترین کفپوش ها میباشد که در اکثر منازل دیده میشود و تناسب فرش با آن بسیار ساده است

 

رنگ فرش مناسب برای کفپوش موکت 

اگر از کفپوش موکت استفاده میکنید اغلب به فرش نیازی ندارید اما در برخی از انواع موکت که لطافت لازم را ندارد نیاز هست از فرش استفاده کنید بنابراین باید در انتخاب نوع فرش دقت لازم را داشته باشید .

  • توجه به رنگ و طرح موکت

شما باید فرش را با رنگی انتخاب کنید که تفاوت زیادی با کفپوش فعلی نداشته باشد و باید از رنگی متناسب با رنگ کفپوش بهره بگیرید. مگر برای زمان‌‌هایی که می‌‌خواهید چهره ای کاملاً متضاد به وجود آورید . استفاده از رنگ‌‌های متناسب باعث ایجاد هماهنگی میان کفپوش و فرش خواهد شد بنابراین باید رنگی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب موجود را با کفپوش شما داشته باشد.

  • بافت و سبک

همانطور که گفته شد استفاده از موکت بعنوان کفپوش می‌‌تواند کافی باشد اما این بستگی به انتخاب شما در بافت و سبک موکت دارد موکت های ضخم با بافت های نرم به  راحتی و گرمای لازم در هنگام راه رفتن را بوجود بیاورد اما چنانچه از موکت های نازک استفاده میکنید وجود فرش بر روی آن باعث میشود این ویژگی تقویت شود. توجه کنید که بهتر است شما میان بافت این دو تضاد ایجاد کنید . یعنی  اگر موکت شما پرزدار و ضخیم است انتخاب فرش‌ با پرز بلند  کملا اشتباه است چرا که این کار بافت موجود در کف اتاق را بیش از حد لازم نمایش میدهد .

فرش روش موکت

رنگ فرش مناسب برای پارکت قهوه ای

 استفاده از کفپوش لمینت در دکوراسیون منازل یک انتخاب بسیار خوبی میباشد. کفپوش لمینت در کنار نصب ساده، قیمت مقرون به صرفه و نمای جذاب معایبی دارد از جمله : سرد بودن آن در هنگام تماس با آن و همچنین از بین بردن گرمای اتاق به دلیل استفاده از مواد نازک در آن است بنابراین با انتخاب فرش مناسب میتوان به راحتی می‌‌توان چنین مشکلی را برطرف ساخت. اما مانند قبل باید به نکات مهمی توجه داشت .

  • رنگ و طرح

برعکس کفپوش موکت در کفپوش لمینت انتخاب فرش با رنگ متضاد زیبایی را دوچندان میکند .استفاده از رنگ‌‌های مکمل بالاترین کنتراست ممکن را ایجاد خواهد کرد بنابراین پیشنهاد میشود از رنگ های مکمل بهره بگیرید .

  • بافت و سبک

کفپوش لمینت گستره ی بالاتری برای انتخاب فرش در اختیار شما خواهد گذاشت به دلیل اینکه لمینت فضایی خالی را بوجود می‌‌آورد که به شما این امکان را می‌‌دهد تا ساختار مطلوب را روی آن بوجود آورید. بنابراین بافت و سبک فرش انتخابی کاملاً در اختیار خودتان خواهد بود.

رنگ فرش برای کف پوش کرمی

بیشتر افراد بر این باور هستند که به راحت ترین و ساده ترین شکل ممکن می توانند فرش خود را با کفپوش های مختلف ست کنند؛ اما برخلاف عقیده این اشخاص این کار کاملا تخصصی است و در آن دقت و وسواس بالایی باید خرج شود تا در انتها سبک و جلوه دکوراسیون داخلی زیباتر به چشم آید؛ کفپوش هایی که به رنگ کرم هستند به دلیل این که رنگ خنثی ای دارند می توان آن ها را با فرش هایی که رنگ تیره یا حتی رنگ روشنی هم دارند ست کرد، پس اگر از کف پوش های کرمی رنگ استفاده می کنید، در انتخاب رنگ فرش هیچ محدودیتی برایتان وجود ندارد؛ چرا که رنگ کرم رنگی خنثی است و قابلیت ست شدن با سایر رنگ ها را دارد.

 

رنگ فرش برای کف پوش سفید

اگر از آن دسته افرادی هستید که پوشش کف منزل تان را کف پوش های سفید تشکیل داده اند، شما می توانید از هر رنگی برای ست کردن فرش با کفپوش های سفیدتان استفاده کنید؛ در این زمینه ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما فرش های تیره رنگ را انتخاب کنید؛ زیرا ترکیب دو رنگ در تضاد زیبایی محیطی را چندین برابر می کند.

 

رنگ فرش برای کفپوش طوسی و مشکی

معمولا کفپوش هایی که به رنگ طوسی و مشکی هستند از جنس سنگ یا لمینت می باشند؛ اگر شما هم کف منزل تان را با این رنگ از کف پوش ها پوشش داده اید، آیا می دانید که از چه رنگ فرشی استفاده کنید تا با کفپوش های طوسی و مشکی تان جور در بیایند؟ در پاسخ به این سوال ما به شما پیشنهاد می دهیم که اگر از کفپوش مشکی استفاده می کنید، رنگ فرش هایتان را روشن انتخاب کنید و اگر کفپوش های شما به رنگ طوسی هستند انتخاب فرش هایی به رنگ سرمه ای، گلبهی، طلایی، نارنجی و صورتی برایتان بهترین گزینه به شمار می آید.

 

رنگ فرش برای کف پوش لمینت

کفپوش های لمینتی نوعی پوشش دهنده مدرن، پرطرفدار و زیبا محسوب می شوند که این روزها استقبال برای خرید و استفاده از آن ها به دلیل جلوه زیبا و مزایای زیادی که دارند زیاد است؛ این نوع پارکت ها به طور معمول به صورت تک رنگ به تولید می رسند که برای ست کردن رنگ فرش با رنگ کفپوش لمینت بهتر بوده که از رنگ های تضاد استفاده کنید؛ مثلا اگر رنگ کفپوش لمینت تان قهوه ای پر رنگ است، شما می توانید رنگ فرش تان را قهوه ای کم رنگ انتخاب نمایید.

همچنین اگر کفپوش های لمینت تان به رنگ تیره هستند، شما می توانید که رنگ فرش هایتان را روشن یا همرنگ با کفپوش ها انتخاب کنید و در این زمینه هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ برایتان وجود ندارد.

فرش روی پارکت قهوه ای

رنگ فرش مناسب برای کف‌‌پوش سنگی

 کف‌‌پوش‌‌های سنگی به دلیل سطح سرد و سختی که دارند در گذشته کاربرد بیشتری داشتند. استفاده از فرش در این نوع کفپوش کاملا الزامی است و نوع فرش هم ترجیحا به صورتی باشد که احساس نرمی بیشتر به شما بدهد .

  • گرم کردن فضا

این کفپوش ها مقاومت در برابر حفظ سرما ندارد و به راحتی رما از کف منتقل میشود بنابراین بهتر از فرشی استفاده کنید که فضای اتاق را گرم‌‌تر می‌‌کند . همچنین بافت پرزدار فرش‌‌ها احساس آرامش و راحتی را در اتاق افزایش داده و با توجه به جهت خواب بافت فرش، نور اتاق نیز در جهات دلخواه قابل تنظیم خواهد بود

  • کف‌‌پوش‌‌های چوبی

کف‌‌پوش‌‌های چوبی بسیار زیبا و جذاب هستند. چوب یک عایق فوق‌‌العاده است و همچنین زیر پا احساسی عالی را بوجود می‌‌آورد. اما با وجود این استفاده از فرش مناسب می‌‌تواند جذابیت اتاق را هرچه بیشتر افزایش دهد.

چه بخواهید ظاهری سنتی و روستایی در اتاق نشیمن خود بوجود آورید و چه به دنبال سبک‌‌های مدرن و ظریف در اتاق غذاخوری باشید، قادر خواهید بود انتخاب خود را از میان گزینه‌‌های مختلفی به انجام برسانید.

فرش‌‌های بزرگ بیشتر فضای اتاق را پوشانده و سطحی حداقلی از کف‌‌پوش را به نمایش می‌‌گذارند. بدین ترتیب یک بخش مرکزی نرم و اسفنجی برای اتاق ایجاد می‌‌شود، و فضایی بیرونی که هنوز هم کف‌‌پوش چوبی جذاب شما را به نمایش می‌‌گذارد.

  • رنگ و طرح

رنگی که برای فرش خود انتخاب می‌‌کنید بستگی زیادی به رنگ کف‌‌پوش‌‌تان خواهد داشت. کف‌‌پوش‌‌های تیره‌‌تر نمای فوق‌‌العاده‌‌ای در کنار سایه‌‌های متناسب خود، مثلاً قهوه‌‌ای یا برنزی ایجاد می‌‌کنند، در حالی که چوب‌‌هایی با رنگ روشن‌‌تر در کنار فرش‌‌هایی با رنگ تیره و غنی جذاب‌‌تر خواهند شد

فرش روی سنگ

رنگ فرش مناسب برای کف‌‌پوش کاشی و سرامیک

کف‌‌پوش‌‌های کاشی و سرامیک در حمام و آشپزخانه کاربرد بیشتری دارند و ممکن است شما ترجیح دهید در این فضاها هم از فرش بهره بگیرید . استفاده از فرش علاوه بر رنگ و زیبایی بخشیدن به فضا ، سطح نرم آن باعث راحتی پا در هنگام راه رفتن بر روی کف‌‌پوش‌‌های سرد خواهد شد.

  • بافت و سبک

اما مشکلی که در استفاده از فرش بر روی سرامیک وجود دارد این است که به دلیل ویژگی جاذب آن بودن مرطوب و کثیف خواهند شد. بنابراین باید فرشی را انتخاب کرد که نسبت به این مسئله دوام بالاتری داشته باشد.

  • رنگ و طرح

در انتخاب رنگ برای کفپوش سرامیک باید توجه داشت که تناسب این رنگ با کاربری فضا است . به عنوان مثال در نزدیکی حمام‌‌ها و در آشپزخانه‌‌ها که احتمال خیس شدن فرش بالاست بهتر است از رنگ‌‌هایی استفاده شود که لکه‌‌ی آب بر روی فرش نمایان نشود.

فرش روی کاشی

رنگ فرش مناسب برای کف‌‌پوش‌‌های چوبی

کف‌‌پوش‌‌های چوبی بسیار زیبا و جذاب هستند. چوب یک عایق فوق‌‌العاده است و همچنین زیر پا احساسی عالی را بوجود می‌‌آورد. اما با وجود این استفاده از فرش مناسب می‌‌تواند جذابیت اتاق را هرچه بیشتر افزایش دهد.

چه بخواهید ظاهری سنتی و روستایی در اتاق نشیمن خود بوجود آورید و چه به دنبال سبک‌‌های مدرن و ظریف در اتاق غذاخوری باشید، قادر خواهید بود انتخاب خود را از میان گزینه‌‌های مختلفی به انجام برسانید.

فرش‌‌های بزرگ بیشتر فضای اتاق را پوشانده و سطحی حداقلی از کف‌‌پوش را به نمایش می‌‌گذارند. بدین ترتیب یک بخش مرکزی نرم و اسفنجی برای اتاق ایجاد می‌‌شود، و فضایی بیرونی که هنوز هم کف‌‌پوش چوبی جذاب شما را به نمایش می‌‌گذارد.

رنگ و طرح

رنگی که برای فرش خود انتخاب می‌‌کنید بستگی زیادی به رنگ کف‌‌پوش‌‌تان خواهد داشت. کف‌‌پوش‌‌های تیره‌‌تر نمای فوق‌‌العاده‌‌ای در کنار سایه‌‌های متناسب خود، مثلاً قهوه‌‌ای یا برنزی ایجاد می‌‌کنند، در حالی که چوب‌‌هایی با رنگ روشن‌‌تر در کنار فرش‌‌هایی با رنگ تیره و غنی جذاب‌‌تر خواهند شد

فرش روی چوب

 نتیجه گیری

در انتهای مطلب متوجه شدیم که انتخاب فرش مناسب برای کفپوش های مختلف نیاز مند رعایت کردن نکات مهمی مانند رنگ و بافت فرش میباشد همچنین در صورتی که به تامین گرما برای فضا نیاز داریم بهتر است به ضخامت فرش هم توجه کنیم 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()